De geschiedenis van kapperszaken: van oud naar modern

Een kapsalon binnenlopen kan een ervaring zijn die gepaard gaat met zowel plezier als zorgen, vooral als je helemaal nieuw bent in de routine of als je experimenteert met een gloednieuwe kapper. Het herkennen en naleven van de regels van een kapsalon garandeert niet alleen een soepele en heerlijke ervaring, maar waardeert ook de praktijken en experts die toegewijd zijn aan hun vak. Vanaf het moment dat je binnenkomt tot het moment dat je weggaat, zijn er een aantal onvermelde regels die het verschil kunnen maken tussen een positieve en een ongemakkelijke blik.

Omdat het kapsel tot een einde komt, is het respectvol om je haar te controleren en eventuele kleine veranderingen aan te brengen die je maar wilt. De Barbier Nijmegen meeste kappers zijn meer dan bereid om kleine aanpassingen te doen om ervoor te zorgen dat je helemaal tevreden weggaat. Zodra de laatste hand is gelegd, is het gebruikelijk om je kapper te bedanken voor zijn oplossing. Een eenvoudig “bedankt” erkent hun initiatief en toont erkenning voor hun kunde.

Zodra je zit, maak je duidelijk verbinding over wat je van je kapsel verwacht. Dit is het moment om uw keuzes te bekijken en eventuele foto’s of voorbeelden van het ontwerp dat u wilt laten zien. Efficiënte interactie is van vitaal belang – wees zo gedetailleerd mogelijk over de grootte, het ontwerp en eventuele specifieke eisen die u heeft. Niettemin is het ook van vitaal belang om open te staan ​​voor de deskundige aanbevelingen van de kapper. Ze zijn opgeleid om ontwerpen aan te bevelen die het beste passen bij uw gezichtsvorm, haartype en individuele ontwerp. Vertrouwen op hun competentie kan een extra voldoende resultaat opleveren, en deze algemene aandacht helpt bij het opbouwen van een geweldige klant-kapperrelatie.

Houd tijdens het kapsel een rustige en ontspannen houding aan. Een constant hoofd stelt de kapper in staat om effectiever te functioneren en verkleint de kans op fouten. Voorkom onnodige activiteit of praten, vooral als de kapper zich concentreert op een uitgebreide taak. Hoewel het prima is om deel te nemen aan een luchtig gesprek, houd rekening met de hints van de kapper; als ze geconcentreerd of gepland lijken, is het het beste om gebabbel tot een minimum te beperken. Kappers waarderen klanten die zowel rekening houden met hun tijd als met hun werkplek.

Het herkennen van het decorum van een kapsalon impliceert ook dat je de kapsalon identificeert als een gebied. Veel kapsalons zijn regionale evenementenlocaties waar mensen verhalen uitwisselen en alles bespreken, van het dagelijkse leven tot belangrijke gebeurtenissen. Aangenaam deelnemen aan deze buurtomgeving kan je ervaring verbeteren en banden opbouwen met anderen die de winkel constant houden. Praten, lachen of gewoon respectvol en attent zijn, draagt ​​bij aan de gezelligheid van de omgeving.

Zorg ervoor dat je bij het verlaten van de kapsalon al je spullen verzamelt en de locatie verlaat zoals je hem hebt gevonden. Als je een bijzonder goede ervaring hebt gehad, overweeg dan om een ​​positieve recensie achter te laten of de kapsalon aan te bevelen bij familie en vrienden. Positieve mond-tot-mondreclame is belangrijk voor kappers en het helpt om hun bedrijf in stand te houden. Aan de andere kant, als je problemen tegenkomt of het gevoel hebt dat de oplossing niet aan je verwachtingen voldeed, los je problemen dan rechtstreeks op met de kapper of de toezichthouder van de winkel op een beleefde en behulpzame manier.

Fooi geven is een onmisbaar onderdeel van de regels van een kapsalon. Het is normaal om ongeveer 15-20% van de volledige oplossingsprijs te geven, afhankelijk van uw tevredenheid. Deze fooi toont uw erkenning voor de inspanning van de kapper en helpt bij het ontwikkelen van een gunstige verbinding. Als u specifiek tevreden bent met de oplossing, kan een liefdadigheidsgedachte een geweldige methode zijn om uw volledige tevredenheid te delen. Als u daarentegen niet helemaal tevreden bent, kan het geven van nuttige antwoorden in plaats van het achterhouden van een aanwijzing de kapper helpen een boost te geven.

Wanneer u voor het eerst de kapsalon binnenstapt, is het erg belangrijk om het personeel op een comfortabele manier te verwelkomen, ook al is het maar een knikje of een glimlach. Een vriendelijke aanbeveling creëert een gunstige toon en helpt om een ​​gesprek te beginnen. Het is een uitstekend idee om de kapper op de hoogte te stellen van uw komst en geduldig te wachten tot ze klaar zijn voor u. Veel kapsalons hanteren een consultatiesysteem of een wie het eerst komt, het eerst maalt-basis, dus dit begrijpen en de circulatie van service waarderen is cruciaal. Als je een bezoek hebt, is het valideren ervan en op tijd verschijnen een verheerlijking voor de routine van de kapper en verschillende andere klanten.

Goed opgevoed zijn betekent ook dat je je aan de regels van de kapsalon houdt. Sommige locaties hebben plannen met betrekking tot telefoongebruik, dus het is verstandig om je telefoon op stil te houden en geen telefoontjes of sms’jes te beantwoorden tijdens je bezoek. Als je moet bellen, is fooi geven buitenshuis een beleefde manier om met de situatie om te gaan zonder de omgeving te verstoren. Bovendien is het belangrijk om je eigen gezondheid te behouden.

A note to our visitors

This website has updated its privacy policy in compliance with changes to European Union data protection law, for all members globally. We’ve also updated our Privacy Policy to give you more information about your rights and responsibilities with respect to your privacy and personal information. Please read this to review the updates about which cookies we use and what information we collect on our site. By continuing to use this site, you are agreeing to our updated privacy policy.